Płatność ratalna
PRZED URUCHOMIENIEM KREDYTU
1. Jaka jest minimalna / maksymalna kwota kredytu?
Kredyt można otrzymać od 300 do 10 000 zł.
2. W jaki sposób mogę uzyskać formularz informacyjny
Formularz informacyjny w pliku PDF możesz pobrać po wypełnieniu wniosku kredytowego, gdy wyświetli Ci się umowa.
3. Czy moje dane są sprawdzane w BIK?
Tak. Na ekranie wniosku ze Zgodami klient wyraża zgodę na sprawdzenie danych w BIK. Wyrażenie zgody na przetwarzanie w BIK jest warunkiem weryfikacji wniosku o kredyt ratalny.
4. Jakie towary mogę kupić na raty?
Z każdym sklepem uzgadniamy indywidualnie, jakie produkty będzie on oferował na raty. Przy takich produktach umieszczona jest informację o możliwości zakupu na raty.
5. Dlaczego otrzymałem odmowę udzielenia kredytu?
Nie przekazujemy informacji o przyczynie negatywnej decyzji kredytowej.
6. Jakie jest oprocentowanie kredytu?
Wysokość oprocentowania zależy m.in. od sklepu, który oferuje zakupy na raty, wybranego produktu . Informacje dotyczące oprocentowania nominalnego, RRSO oraz całkowitego kosztu kredytu prezentowane są po złożeniu wniosku. Jeżeli oferta nie będzie spełniać Twoich oczekiwań, masz możliwość rezygnacji z dalszego wypełniania wniosku.
7. Czy pracując na umowę o prace na czas określony mogę otrzymać kredyt?
Tak, ale musisz spełnić pozostałe kryteria weryfikacyjne.
8. Jaki jest minimalny dochód i okres zatrudnienia aby otrzymać kredyt?
-
Minimalny dochód to 500 PLN netto.
-
Minimalne okresy zatrudnienia różnią się w zależności od źródła dochodu:
-
Umowa o pracę, kontrakt wojskowy / menedżerski, prezesi / członkowie zarządu, radni /posłowie – zatrudnienie od 3 miesięcy,
-
Działalność gospodarcza – 6 miesięcy,
-
Emerytura/zasiłek przedemerytalny, renta – 1 miesiąc.
-
Umowa zlecenie/Umowa o dzieło- 6 miesięcy,
-
Działalność rolnicza- 12 miesięcy,
-
Dodatkowo, okres obowiązywania umowy / otrzymywania świadczenia nie może być krótszy niż okres finansowania.
-
9. Czy potrzebuję poręczyciela?
Nie, nie wymagamy poręczycieli.
10. Czy otrzymam tabelę opłat i prowizji?
Tabelę opłat i prowizji możesz pobrać w końcowym etapie wypełniania wniosku kredytowego.
11. W jaki sposób mogę zrealizować przelew na kwotę 1zł?
W procesie wnioskowania o kredyt – po zatwierdzeniu Umowy – prezentujemy listę banków, z których można zrealizować przelew.
-
Jeżeli bank klienta jest na liście, przelew jest realizowany na konto naszego dostawcy, firmy CashBill
-
Jeżeli banku klienta nie ma na liście, klient wybiera opcje ‘Mojego banku nie ma na liście’ i prezentujemy dane do przelewu (ELIXIR) – na ekranie WWW oraz w mailu systemowym; Klient realizuje przelew w swoim zakresie, kopiując dane nadawcy, kwotę oraz tytuł przelewu;
12. Z jakiego konta mogę przelać kwotę 1zł?
Aby przelew został poprawnie zweryfikowany, muszą być spełnione poniższe warunki:
-
Przelew został wysłany z konta zadeklarowanego we wniosku i należącego do osoby wnioskującej o kredyt ratalny.
-
Dane podane we wniosku muszą zgadzać się z danymi, które podałeś do wiadomości w banku, z którego realizujesz przelew (np. jeżeli we wniosku wpiszesz ‘Radek’, a w informacji o nadawcy przelewu będzie imię ‘Radosław’, weryfikacja przelewu będzie negatywna i nie będziemy mogli na podstawie tych danych udzielić kredytu);
-
Jeśli samodzielnie wprowadzasz dane przelewu, pamiętaj, że tytuł przelewu musi być identyczny z wyświetlonym podczas składania wniosku. Wszelkie rozbieżności (dodatkowe znaki lub spacje, niekompletny tytuł itd.) mogą wstrzymać uruchomienie kredytu;
13. Przelałem 1PLN ale nie otrzymałem potwierdzenia uruchomienia kredytu – co to znaczy?
Jeżeli system nie dokona pozytywnej weryfikacji przelewu (np. z powodu niespełnienia warunków opisanych w punkcie powyżej) w czasie do 5 dni od daty złożenia wniosku – kredyt nie zostanie uruchomiony a klient otrzyma emaila systemowego z potwierdzeniem braku uruchomienia.
14. Czy otrzymam zwrot przelanej kwoty 1zł?
Zwroty przelewów weryfikacyjnych w wys. 1 zł zwracane są w cyklach tygodniowych.
PO URUCHOMIENIU KREDYTU
15. Kiedy kredyt zostanie uruchomiony / kiedy środki trafią do Sprzedawcy/Sklepu?
Po uruchomieniu kredytu, środki trafiają bezpośrednio na konto sklepu lub sprzedawcy, który może przystąpić do realizacji Twojego zamówienia.
16. Kiedy otrzymam towar ze sklepu?
Termin dostawy uzależniony jest od Sklepu / Sprzedawcy. Jeżeli kredyt zostaje uruchomiona, Partner Handlowy uzyskuje informacje błyskawicznie a równolegle przelewane są środki. Partner może opierać się na informacji z naszego systemu lub czekać na zaksięgowanie wpłaty – po czym przystąpi do wysyłki towaru.
17. Na jaki numer rachunek spłacam kredyt?
Numer rachunku do spłat podany jest w umowie, która prezentowana była podczas składania wniosku o kredyt oraz w harmonogramie spłat, który przesyłany jest pocztą po uruchomieniu kredytu. Numer rachunku jest unikalny dla każdego klienta, jeśli nie znasz tego numeru, prosimy o kontakt z infolinią Alior Banku.
18. Czy mogę wcześniej spłacić kredyt?
Tak, Kredytobiorca może dokonać wcześniejszej częściowej lub całkowitej spłaty kredytu. Tego rodzaju spłata zaliczana jest na poczet spłaty raty. W przypadku spłaty częściowej Kredytobiorca zobowiązany jest złożyć dyspozycję w formie korespondencyjnej, lub oddziale banku. Wówczas spłata zostanie potraktowana, jako spłata kapitału, a klient otrzyma nowy harmonogram.
19. W jaki sposób spłacać raty (bank, poczta)?
Kwotę raty należy podesłać na indywidualny numer rachunku do spłat (nr. rachunku umieszczony jest w umowie o kredyt oraz w harmonogramie spłat wysyłanym pocztą). Wpłat należy dokonywać w terminach zgodnych z harmonogramem spłat.
20. Czy mogę odstąpić od umowy?
Odstąpienie od umowy jest możliwe w ciągu 14 dni od daty zawarcia umowy. Możesz tego dokonać w oddziałach Alior Banku, dzwoniąc pod numer infolinii 0 801 11 55 99, lub wysyłając dyspozycję odstąpienia na adres: Alior Bank S.A, ul. Domaniewska 52, 02-672 Warszawa.
21. Kiedy otrzymam blankiety do spłat kredytu?
Nie wysyłamy takich blankietów. Po uruchomieniu kredytu, wyślemy Ci pocztą harmonogram spłat, w którym znajdziesz numer konta, terminy i wysokości poszczególnych rat.
22. Czy mogę zmienić termin spłaty kredytu?
Dyspozycję zmiany dnia płatności raty możesz złożyć w oddziale Alior Banku, lub wysłać na adres Alior Bank S.A, ul. Domaniewska 52, 02-672 Warszawa – otrzymasz wtedy nowy harmonogram spłat. Warunkiem zmiany dnia płatności raty jest brak zaległości na rachunku.
INNE
23. Jaki jest nr infolinii Alior Bank S.A.?
Infolinia dostępna jest pod numerem (+48) 0 801 11 55 99 i jest dostępna w godzinach 8:00 do 22:00 . Dzwoniąc z zagranicy skorzystaj z numeru (+48) 12 370 71 10. Koszt połączenia zgodny z taryfą operatora.
24. Kto ma dostęp do moich danych osobowych?
Dostęp do Twoich danych osobowych mają tylko wybrani pracownicy Alior Banku.
25. W jaki sposób uzyskać bankową opinię o kredycie?
Opinię bankową możesz otrzymać w dowolnym oddziale Alior Banku. Za jej wydanie zostanie pobrana opłata zgodnie z Taryfą Opłat i Prowizji.